onsdag den 4. august 2010

Sikken en sommer!

Trods alle de trakasserier af forskellig art, der kan trække ned i humørgardinet, så kan en sommer som den, vi oplever i år, da virkelig bidrage til en øget livskvalitet!!

Al den sol og varme - og uden den helt store udtørring af græs, planter og træer. Jeg ved ikke med dig, men personligt har jeg tilbragt timer udendørs - omend ikke i direkte sol. I hvert fald ikke i tidsrummet mellem klokken 12 og klokken 15. Mit legeme har været nedsænket i havvand mest muligt, og selvom dette ikke er foregået dagligt, så dog så ofte, at jeg uden blusel kan sige, at jeg ikke i mine voksne år har badet så meget som i år. Det er da noget!

Midt i al denne lovsang sniger der sig så den lille bitte strøtanke ind, at dette fænomen jo rent faktisk kunne være knyttet til klimaforandringerne. Ikke en rar tanke, vel?! Hmm... jeg tænker, at det vel stadig er ok at nyde, sålænge man også husker på det, man som enkeltperson og som borger kan yde i den forbindelse; forholde sig aktivt til forbrug af kød, elektricitet, vand, varme - af bilen og af flyrejserne! Og af nyt isenkram af forskellig art! (I den forbindelse kan man jo så overveje, om politikernes vækstmantra er den ansvarlige vej til en fremtid for vores efterkommere...)

Afslutningsvist må jeg sige, at jeg stadig vil drikke denne sommer til bunds - nyde hele denne sidste sommermåned mest muligt, tænke på hvor svulmende mine lyslagre i krop og sjæl vil blive - og hvor mæt og tilfreds min psyke går efterår og vinter i møde i 2010.

Jeg ønsker dig en fortsat dejlig sommer!

1 kommentar:

Jørgen Carlsen sagde ...

I sandhed har det været en herlig sommer. Af og til lidt for varm, men pyt. Det var lidt varmt at overnatte i midttyskland for 3 uger siden i 37 gr., men det går når man slapper af.

Det er til stadighed nødvendigt at sende klimaet en tanke, og det gøres med en betagende sprogelegance.

Her er det rimeligt at sige "fortsat god sommer".

Jeg nyder nu pensionisttilværelsen og har særligt i forbindelse med ferien erfaret at transformationen af arbejdsevnen til pensionstevne er forløbet tilfredsstillende!