tirsdag den 17. februar 2009

Centimetertykke dundyner af frossent vand

Og sneen kom! Også i den grad. Ikke for det; lagene er overskuelige, men alligevel så er snedækket kombineret med høj sol og knasende frostgrader en påmindelse om, hvorfor det er så forunderligt dejligt at bo i et land med - stadig - 4 årstider!

Hvis nu ikke dagene havde været fyldt med arbejde og det løse i form af indkøb, madlavning, lidt tøjvask - rengøring...., så havde det været aldeles skønt at begive mig ud på de langrendski, jeg ikke har, for at udøve dét skiløb, jeg aldrig har lært - mærke de fint høvlede trælægter (eller glasfiber) under støvlerne, mens jeg i hastigt tempo sætter fra med den ene ski - glider elegant videre frem - ét med sneen, solglimtene - og ikke mindst; afterskiing (hér i landet i form af varm te UDEN alkoholer). Herligt! Jeg drømmer videre....

Ingen kommentarer: