mandag den 9. marts 2009

Forår og gråvejr

Det er ganske vist; foråret har ramt os, men desværre ledsaget af mængder af vand i dampform, som støvregn - og som egentlig vandplask fra oven! Alligevel glæder jeg mig over de stædige og kraftfyldte små forårsbebudere, der presser sig op gennem jordlagene - for tiden af form som pletvis mudder sine steder. Vel oppe strækker de sig ud og åbenbarer farver i gullige, hvide - og orange, lilla nuancer! Der er så meget saft og kraft i dette fænomen - evindeligt tilbagevendende - at jeg som hvert år må undres og beundre! Sikken en natur! Sikken en overlevelseskraft! Sikken dog en fantastisk livsbekræftende foreteelse, som må efterlade os alle med dyb ærefrygt! Mig, i hvertfald! Husker mit første kamera; et Kodak Instamatic, og mine dengang buttede og små fedtede fingre. Motivet var foråret og de selvsamme blomster, som jeg hylder i denne tekst! Blomsterne er de samme - eller .... og jeg?! Jeg er en klart mere bedaget udgave af den lille pige med den store iver på naturens mangfoldighed - og teknologiens vidundere!

Ingen kommentarer: