tirsdag den 28. oktober 2008

Afslutninger og begyndelser

Lige for tiden står jeg overfor et jobskift, hvilket betyder, at jeg skal sige farvel til både nogle herlige kollegaer, gode samarbejdspartnere og ikke mindst nogle fantastiske deltagere. Det er på mange måder barske løjer; det er så dejligt at have nogle livfulde og dejlige kollegaer, som både er til alvor og til fest. Samarbejdspartnere, hvor vi i fællesskab har arbejdet for, at deres klienter og "mine" deltagere kan få en meningsfuld fremtid og god hjælp til selvhjælp. Deltagere, som jeg har så stor respekt for, fordi de virkelig kæmper, og som jeg er kommet til at sætte meget stor pris på.
Det er umiddelbart ikke let - og så alligevel! Enhver afslutning bærer i sig en ny begyndelse; vi mennesker skal mødes og oftest også skilles igen på vores vej gennem et underfuldt liv. Sålænge vores møder giver mening, bringer os ro, glæde, undren, måske latter - fra tid til anden mere eller mindre ukomfortable irritationsmomenter, der kan omsættes til udvikling og øget indsigt, så er det sådan, det skal være. Så er det iorden. Så kan vi glæde os over det, vi fik oplevet sammen - og glæde os over den fremtid, vi hver især har foran os. En fremtid som måske bliver lidt bedre, fordi vi mødtes den stund! Det vil jeg tænke på i disse sidste dage på min nuværende arbejdsplads - og hvis tanker siden skulle melde sig, så vil jeg af hele mit hjerte ønske og håbe, at de alle kan gå styrket videre i deres fantastiske liv.

2 kommentarer:

Luadi sagde ...

Sidder her med tårene løbende ned af kinderne. Håber du ved hvor meget det har betydet for mig at være under dine beskyttende vinger!! Vil altid huske mine uger i Sund Igen.
God vind fremover, måske ses vi i Netto :-)
Knus Linda

Glædesbobler sagde ...

Hej Luadi

Jeg ved ikke, om det er sådan at man kan skrive til hinanden herover, men jeg prøver! Tak! Det har været en fornøjelse at lære dig at kende - og jeg glæder mig så meget over, at du er videre i dit liv! Ja, måske vi ses i Netto eller Føtex! Pas godt på dig og din dejlige familie