torsdag den 16. oktober 2008

Duften af søde æbler

Vi samler frugter i denne tid - nærmere bestemt æbler i store mængder; Belle Boskop - madæbler. Alene navnet gør mig svimmel! Belle - smuk!

Synet af æblet på kvisten: Svulmende, farvestrålende i nuancer gående fra lys grøn over i det orangerøde - dette sidste tydeligvis på den side af æblet, hvor solen har varmet og lokket farvepragten frem! Er det nu ikke fantastisk! Tænk at solens stråler på denne måde kan bidrage til denne skønhed på et æble.

Tænker ved mig selv, at når solen rammer mine kinder, og jeg lukker øjnene i velbehag, så er det måske i virkeligheden at sammenligne med denne proces! Jeg varmes og kærtegnes uden egentlig berøring - kvitterer med let rødme i kinderne og ikke mindst oplevelsen af LIV og glæde. For JO; når solen skinner, så stiger humøret i mig, så jeg bliver i stand til at se og at glæde mig over de fantastiske nuancer, der er omkring mig. Både i frugter og i mennesker!

Hav en herlig efterårsfredag!!!!

1 kommentar:

Jørgen Carlsen sagde ...

I lige måde - hvilke prægtige oplevelser du kan beskrive så dejligt rammende at man får lyst til selv at gå ud og se om der sidder et æble på træet endnu.