onsdag den 15. oktober 2008

Efterår i Sorø

På en dag som denne, hvor regnen ind imellem står som en fortættet tåge omkring én, kan det ikke undre, at trangen til indendørs hygge indfinder sig. Af en eller anden årsag står stearinlys og dampende drikke - gerne ledsaget af en eller anden form for sød spise - som et absolut lyspunkt! På en eller anden måde har flere års debat omkring skadelige partikler i levende lys, kaffes potentielle uheldige indvirken på helsen og sukker og fedts betydning for længden på livremmen ikke ændret ved dette forhold!

Vi hygger, gør vi! Med alt hvad den kan trække. Det er for en del mennesker efterårsferie - i hvert fald for børnene og de skolesøgende unge. Og selvom nogle af os går på arbejde, så påvirkes vi af feriestemningen og lysten til nærhed. Jeg gør i hvertfald!

I denne tid vil jeg derfor også vælge at se stort på eventuel let luftforurening og fedende eller opkvikkende ingredienser og istedet hengive mig til de elementer af nærhed, der jo er målet med denne hygge; jeg vil nyde mine elskede, samværet og feriestemningen uden dårlig samvittighed. Og så vil jeg nyde at gå på arbejde, fordi de mennesker, jeg møder dér, også er indhyllet i nærhed og feriebobler i denne tid.

Ingen kommentarer: