fredag den 24. oktober 2008

Når regnen siler ned

På en dag som denne, hvor regnen skiftevis daler, skiftevis trommer ned fra himlen, og hvor temperaturen er så lav, at man uvilkårligt skutter sig, når man bevæger sig udenfor, kan det synes svært at finde ret meget at glæde sig over - medmindre, naturligvis, man støtter den lokale bagerforretning, supermarkedets slikafdeling - og dvd-salget! Ikke for at sige et ondt ord om disse aktiviteter, men særligt gavnlige for ens fysiske sundhed er de jo nok ikke.

Alligevel mener jeg nok, at det er muligt at finde et par lyspunkter! Man kan jo starte med at glæde sig over, at man i varierende grad er sund og rask, at ens sanseapparat tillader en at bemærke temperatur, fugtighed og det grålige strøg over himlen. Hvorvidt dette kan løfte en hele dagen, kan der herske en vis tvivl omkring, så hér er et par andre fif:

  • Skriv en dejlig mail til en god ven! Du kan eventuelt krydre den med et godt billede eller et link til et morsomt filmklip på nettet.
  • Smil til den første, du møder på din vej (vær dog opmærksom på, at visse typer kan tage dette som en opfordring til... hvad som helst! Det kan så måske også være morsomt, hvem ved!?!)
  • Stop ved det nærmeste blomsterudsalg, en prægtig have eller lignende og inddrik synet af prægtige blomsterkurve, -spande eller potteplanter!
  • Kys din elskede!
  • Sig noget pænt til naboen.

Listen kunne fortsætte, men jeg vil afslutte den med en af mine personlige favoritter: Jeg kalder på min hund og giver den en god gang nus (kan man sige det? Jeg prøver!)

Hav en herlig gråvejrs-oktoberdag og aften!

Ingen kommentarer: